Ziua 12 - Arhangel/Potos/Theologos/Limenaria/Glyfada-Papalimani

Manastirea Arhanghelului Mihail de pe insula este inca unul din locurile magice care trebuie vazut. Si anul trecut o parte a manastirii era in lucru. Cred ca se extinde. Oricum noi am mers si acum in aceiasi micuta biserica. La intrare ne asteapta un mare bol plin cu rahat de trandafiri, facut de maici cred. Bun de tot. In aceasta mica biserica, la altar se pot lasa bijuterii de aur si argint - ca un fel de ofranda. Intr-un colt de langa icoane sunt asezate o multime de sabii vechi si arme de vanatoare. Oamenii lasa aici lucruri si vin si se roaga si aprind lumanari. Atmosfera este extrem de pioasa si de curata..Manastirea este asezata pe o stanca sub care se vede locul in care a lovit Arhanghelul cu aripa muntele.

Monastery of the Archangel Michael - built on the edge of a cliff with a magnificent view to the Aegean, it attracts lots of visitors also due to the nuns' hospitality.

Un mic golf salbatic se vede de pe stanca unde este manastirea. Apropos - pentru a intra in manastire e necesar sa fiti imbracati corespunzator, insa daca nu aveti hainele potrivite, la intrare veti primi fuste, pantaloni si vesminte care sa va acopere umerii. Tot in incinta manastirii veti gasi un magazin de suveniruri. Daca anul trecut produsele expuse pentru vanzare nu aveau nimic de duzina, comercial - anul asta surpriza sa gasim suveniruri de taraba a fost foarte mare.. Icoanele sunt extraordinare, preturile variaza - intre 2.50-250 euro. Pietrele de mare si agatele imense pe care sunt pictati Arhangelii, icoanite si cruciulite precum si o multime de carti bisericesti - toate sunt deosebite si pot fii cadouri potrivite pentur cei dragi. Tot la acest mic magazin veti gasi sapunuri extraoridinare, cu ulei de masiline si diverse "miroase" in ele precum si dulceturi facute de calugarite - smochine, portocale, trandafiri, miere cu nuca, etc. La preturi un pic mai mare decat jos in orase, dar foarte bune! Masline si uleiul nu lipsesc, precum si tamaia si sticlutele cu aghiasma. Locul este magic si merita vazut pentru linistea sufletului si pentur a pleca de acolo mai impacati cu noi insine si cu Dumnezeu.

De al Arhanghel am coborat spre Potos unde ne-am oprit la MariaElena la hotel. Un hotel de familie, curat, alb cu albastru. Cu o mica curte si o piscina. O curte in care cresc lime si curmale:)
Cam neclare curmalele, crude..

Din Potots am urcat rapid spre Thologos, de unde am facut si ultimele cumparaturi - sandale, ulei de cadou si alte minuni si dulceturi. Am gasit un mic magazin satesc, cu preturi mai bune decat magazinul din care cumparam de obicei - desigur magazinul mai scump are cu totul alt look - mult mai occidental si comercial. Dar acest mic magazin satesc era mai familiar cumva. Poate din cauza razboiului de tesut care ne aduce aminte de anii de picime cand in vacante mergeam la tara la bunici..Acelesi presuri care la bunica se lungeau din tinda pana pe holul mare, spre camerele de dormit, covoarele de pus pe pereti, mici hainute de papusi crosetate.

Si desigur lumanarile facute din foaie de fagure, cu mirosul acela specific..Ceara dulce de miere..
Rafturile din magazin sunt asa..ca niste dulapioare tot de la bunica. Sunt pline de borcane cu caramele de trandafir, dulciuri facute in casa, sos de rosii, ulei, masline si desigur..multe sticle de ouzo, tsipuro si Metaxa.

Sapunul lor de casa, cu ulei de masline - multe sortimente, de la sapun de rufe pana la sapun de casa, toate miros extrem de tare si frumos.
Din Thologos am coborat la o cafeluta pe malul marii, la Limenaria. Cald si bine, la Street Cafe.
Sub noi se intindea plaja, usor inghesuita insa bine organizat tot si foarte curat.

Dimitri de patru anisori mi-a povestit ceva intr-o limba stiuta numai de el si de restul grecilor, apoi s-a ridicat si, in putza goala a venit spre malul de ciment care despartea plaja de strada si terasa unde ne beam cafelele. Cu ochii lui albastrii a ras spre noi si a inceput sa faca pipi. In tot acest timp a vorbit cu mine in limba lui si probabil mi-a spus de ce face pipiul din picioare:))

Spre seara baietii au plecat la Skala Rachioni intr-o plimbare, iar noi, cei trei aventurieri am purces spre descoperirea de noi "plaji" aproape de hotelul Esperides. La pas, pe sosea si apoi pe malul marii am mers spre Glyfada pana spre Papalimani.

Abrupturi de stanca in mare, marea care sapa sub stanca si apa scoate sunete care seamana cu mari explozii, tunete si sunete cum nu am mai auzit.

Pietre si scoici, crabi si ochiuri de apa in care iti poti imagina masini de spalat ca cele de la noi din Maramures.

Locuri minunate de scufundish, si o plaja imensa. Fara amenajari prea mari, o rulota gen bucatarie mobila in deal, cateva chezloange si umbrele, multe albine si viespi in timpul zilei, si o multime de pietre si scoici. Asta era plaja pe care vom veni maine dimineata devreme.