Ziua 6 - Aliki/Theologos

Ziua de aventuri extreme:)) Am mers la Aliki, devreme ca sa prindem locuri la plaja. Golful e mic si primitor. Nu platesti chezlongul daca mananci de pranz la terasa in fata careia te asezi. Bad deal. In loc sa ne asezam la Beautiful Alice, unde totul arata minunat, noi ne-am asezat un pic mai la vale. Langa o carciumioara unde patronii pareau cam maronie si nu foarte curatei. Proasta alegere. Am organizat o expeditie in jurul golfului si am descoperit minuni.

"An impressive ancient quarry partially submerged in the sea: The Aliki quarry on the southern shores of the island of Thassos (Greece) symbolises ancient stone work and trade, with the Mediterranean as the connecting link since time immemorial. It also symbolises how quarrying may shape the landscape over the centuries. A coarse-grained, white calcitic marble, Aliki was a highly prized stone in Antiquity, exported throughout the Eastern Mediterranean to places such as Thessalonica, Delphi, Ostia, Rome, Ephesos, Antioch and Cyrenaica. Extraction may have started in the 6th Century BC, and it ceased more than a thousand years later in the early 7th Century, perhaps due to an earthquake" zice Per Storemyr.

Noi am fost fascinati. Locul arata foarte ciudat. Pentru mine aventura s-a incheiat trist, am avut de ales intre tibia mea frumoasa si aparatul meu foto. Tibia a pierdut. Am alunecat din cauza papucilor portocalii extrem de potriviti pentru cercetarea terenului si captarea de imagini pentru ochi interesati.


Am cazut in fund, cu piciorul sub o stanca ascutita. Am avut un singur gand, pe care l-am racnit cat am putut de tare: APARATUL! Am ridicat camera in aer si plina de ness frappe si apa si mal si mazga, am uitat de durere si m-a umflat rasul. Caci desigur, va imaginati ca eram in expeditie echipata corespunzator: costum de baie, papuci, aparat foto, pahar cu frappe. Si o basma in cap. Ca la carte:)) Aceasta povestire este desigur varianta pentru presa. Varianta reala a accidentului meu este mult mai palpitanta si include: un rechin care ma alerga in mare in timp ce eu faceam snorkeling si dansam printre delfini.


La Aliki, intre stanci sarea a inghetat in soare. Canapele uriase de marmura stralucesc si te imbie sa te asezi pentru o baie de lumina. Inspre munte, o poteca printre pini te atrage spre racoare si necunoascut. Drumul se termina in varf, acolo unde este atat de cald ca si serpii si viespiile stau ascunsi.


Zeci de crabi si alte mici vietati isi duc veacul in scorburi de scoica. Am cules o multime de scoici si pietre, unele inca gazduiau ceva viu care cand a sucombat mi-a parfumat imbietor camera. Am innebunit cautand sa aflu ce pute in halul ala:)) Pe cealalta parte a golfului exista ruinele unei biserici foarte vechi.
Am gasit un site unde sunt fotografii si de sus: http://aliki-thassos.com/

Am mancat de pranz la alta taverna si am platit maroneilor un pret imens pentru facutul plaja la ei in fatza bodegii. Deci! Nu va asezati fara sa stiti la ce va inhamati. Am plecat la hotel, am zacut la pisicina si ne-am pregatiti pentru masa de seara: miel la Theologos. In satucul dintre munti exista o biserica in curtea careia se alta DAFIN. Frunzele copacului iti poarta noroc tot anul! E adevarat ca geanta iti va mirosi imbietor, dar merita. Foi de dafin norocoase:)




Casele de piatra din Theologos:


Magazinul de sandale si papuci:

Taverna cu miel. Ma omoara astia ca nu stiu numele:))

In Theologos se fac sandale si papuci de la 1908. Nu au multe modele, dar au multe culori si sandalele sunt extrem de comode si de rezistente. Taverna Iatpoy.
Tot in Theologos puteti cumpara uleiul de masline - de doua feluri. Unul ecologic, care e mai scump si care e facut in casa de localnici - anumite familii. Si unul care este specific al insulei, produs si imbuteliat de Asociatia Producatorilor de Ulei de Masline din Thassos. Preturile variata intre 22-25 euro pentru 5 kg si calitatea este deosebita. Ca sa citez pe cineva: il bei pe stomacul gol sau il mananci pe paine:)
Masline - in Theologos se gasesc mai multe feluri de masline uscate - unele cu sare, altele fara. Amabalate frumos, in pungute cu cateva foi de dafin, sau pur si simplu puse in pungi, la 1 kg. Oricum gustul este deosebit. Ce mai puteti cumpara din Theologos: mierea neagra de pin, mierea de padure, dulceata de smochine - home made, dulceata de pumpkin, de mandarine, de trandafiri, mierea cu nuci, cu alune, sapunel cu ulei de masline si desigur cateva bauturi traditionale ale insulei: Tsipuro, diverse lichioruri home made, vinishor si alte minuni care mai de care.

Despre cele ce am mancat rogu-va a pofti spre linkul:http://moodboardfood.blogspot.com/2007/07/masa-mare-de-la-theologos.html

Doamne-ajuta ca bine am mai mancat si aci!

Comments

Popular Posts